האם צריך כרטיס ביקור בעידן הדיגיטלי?

business card

בשיטוטי בקבוצות השונות ברשת, אני נתקלת הרבה בטענה שעבר זמנו של כרטיס הביקור כי:

- “כשיש איש מקצוע שמעניין אותי אני מכניסה את הפרטים שלו לטלפון שלי”

- “הדפסתי כרטיסי ביקור ואני לא משתמשת בהם. כבר כמה שנים הם שוכבים אצלי במגירה”

- “עדיף להשקיע בעיצוב גלויה כי יש מקום ליותר פרטים”

אם כך – למה אני, בכל זאת, ממליצה להשקיע בעיצוב כרטיס ביקור במבנה הקלאסי שלו?

הבוקר הייתי עם לקוחה במקום חדש על מנת לבחון מוצר מסוים עליו רצתה להדפיס.

כשנכנסנו למקום ראיתי שהם מוכרים מוצרים מעוצבים ומוכנים לרכישה. הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שיתוף פעולה נחמד בשבילי, אולי אציע את שירותי הגרפים? אולי אוכל לעבוד איתם באופן שוטף?

לאחר שיחה קצרה עם בעל המקום הנחמד, שלפתי כרטיס ביקור, כן, זה המודפס, בצורתו הקלאסית, מלבן פשוט בגודל 9X5 ובו הלוגו שלי ופירטי ההתקשרות. נתתי לו את הכרטיס וציינתי ששיתוף פעולה ביננו יכול להיות רעיון טוב.

בעל המקום לקח את הכרטיס בנימוס ובחן אותו מכל צדדיו, חייך למראה הלוגו, התפעל מהכרטיס ואמר: “נראה שיש לך ניסיון רב, אהיה איתך בקשר.”

נכון, יש סיכוי ששניה אחרי שיצאתי הוא זרק את הכרטיס,
אבל מצד שני, יש סיכוי שהוא תלה אותו על לוח השעם במשרד כחלק מה- TO DO LIST שלו,
או שהכניס את המספר לזכרון הטלפון שלו.

כשיצאתי חשבתי לעצמי, שיש יתרנות דווקא לפורמט הקלאסי:

-  הוא קליל, נוח ונכנס לכל כיס. וזאת הסיבה שיש לי כמה כרטיסים מונחים באופן קבוע בתיק “על כל מקרה…”. הם לא תופסים הרבה מקום ולא מפריעים.

- הוא מאוד ממוקד, דווקא לרגעים כאלה, שכל המטרה שלו הוא להעביר את פרטי ההתקשרות שלי באופן מרוכז.

- הוא נשאר רלוונטי לזמן רב. כל שמצויין בו הם פרטי ההתקשרות שלי, פרטים שבדרך כלל קבועים ולא משתנים בתדירות גבוהה (אם בכלל..) כמו מספר טלפון, מייל, אתר… כך שגם אם הוא “שוכב במגירה” המון זמן, זו השקעה לטווח ארוך.

- ייתכן שאם הייתי נותנת לו גלויה או פורמט גדול יותר זה אף היה מרתיע אותו כי היה תופס יותר מקום אצלו, או שהיו שם יותר תכנים לא רלוונטים מבחינתו.

ויותר מכל, הכרטיס השאיר חותם אצל בעל העסק.
השילוב של הכרטיס מההיכרות הקצרה איתי נתנה לבעל העסק תמונה ברורה יותר עלי כאשת מקצוע.

מה אני מציעה לך?

- לא לוותר. למרות שאנו כבר בשנות ה-2000 והעידן הדיגיטלי תופס מקום נרחב בחיינו, עדיין יש מקום לפורמטים הקלאסיים.

- להשקיע בעיצוב איכותי. כרטיס הביקור הוא הפנים של העסק. הוא מספר על העסק שלך דברים שאת לא מספיקה לספר בפגישה כל כך קצרה. לכן חשוב שיספר את הסיפור הנכון ובצורה מכובדת. וכן, אפשר לעצב כרטיס ביקור איכותי גם בלי לוגו….

- להדפיס כמות קטנה. אל תכנעי לפיתוי הכלכלי של הדפסת כמויות גדולות מדי אלא אם כן את יודעת בוודאות שאת הולכת לחלק אותם בכנס או מקום אחר בו יש המון מהלקוחות הפוטנציאלים שלך. כמות קטנה תשמר אצלך המון זמן דבר שיהפוך את ההשקעה בעיצוב ובהדפסה למשתלמת ביותר.

אם יש לך כרטיס ביקור ואת רוצה לשנות אותו,
אם את מתלבטת בנוגע לעיצוב כרטיס ביקור
את מוזמנת ליצור איתי קשר לשיחת ייעוץ ללא עלות או התחייבות.

הקליקי כאן, מלאי פרטים ואחזור אליך תוך 2 ימי עסקים

ובאשר אלי – יתכן שיהיה לי לקוח חדש, אחכה ואראה ;)

אם עדיין לא הורדת את “המדריך לייעול העבודה מול המעצבת הגרפית שלך” את מוזמנת לעשות זאת כעת בלחיצה כאן

אין תגובות עדיין

השאר תגובה