מרעיון לביטוי ויזואלי

banner

יש!!! סטארטאפ ממש!! מכונה חדשה שהמצאתי.
המכונה הזאת לוקחת איש קיראטיבי כמו מעצב גרפי, מכווצת אותו קטן קטן, ומחדירה אותו למוח של הלקוח. שם הוא מסתובב, קולט רעיונות וכשהוא ספוג כולו, פשוט יוצא החוצה דרך העין, שק הדמעות כמובן, גדל חזרה לגודל נורמלי, הולך למחשב ובסקיצה אחת מוציא את העיצוב המדוייק ביותר עבור הלקוח!

היתרון של המכשיר הוא שהוא מאפשר קצב העבודה מהיר ביותר (סקיצה אחת וגמרנו) ותוצר מדוייק מאוד לרעיון הלקוח!

מגניב נכון?

אז זהו, אני בטוחה שממש תופתעו עכשיו כשאגיד לכם שאין באמת מכשיר כזה (הפתעה!!!).

אבל זה לא אומר שהרעיון שלכם לא יכול לקבל ביטוי ויזואלי מדוייק.
תוך עבודה מהירה. ככה. פשוט. כשהמעצבת הגרפית שלכם בגודל נורמלי (טוב נו… קצת נמוכה מהנורמה ;) )…

איך הכל מתחיל?

הכל מתחיל ממחשבה, רעיון. יש לך שירות או מוצר חדש שעומד לפני חשיפה ומיועד להמכר בכמויות (כמובן…), המוצר הזה הוא רעיון גאוני! שמשפר את חיי המשתמשים בו ומראה תוצאות בשטח! כל מה שצריך עכשיו זה מישהו שידע לתת ביטוי ויזואלי לרעיון הגאוני הזה, באריזה של המוצר ובאלמנטים השיווקיים שלו.

נשמע פשוט, אבל פה מתחילה הבעיה!

איך אפשר להסביר למעצב/ת מה בדיוק היה לך בראש? הבעיה הגדולה יותר היא שגם לך אין מושג אם זה צריך להיות כחול, אדום או סגול, אם צריכה להיות על זה תמונה, אם הכיתוב צריך להיות גדול או קטן…. ואז מה? יגיעו אליך 2-3 סקיצות שאף אחת מהן לא מתאימה למה שהיה לך בראש.

זה הרגע שמכונה כזאת שמכווצת את המעצב/ת ומכניסה אותו לראש שלך כדי שיספוג את הרעיון, נשמעת לך כרעיון פלאי ונהדר!

אבל, לצערך, אין באמת מכונה כזאת…

איך בכל זאת ניתן להעביר רעיון כדי שתצא עבודה מדוייקת?

הנה כמה טיפים:

1. היכרות וחיבור -
זה שלב חשוב עד מאוד. מכיוון שככל שההיכרות והחיבור בינך לבין המעצב/ת הגרפי/ת שלך תהיה ארוכה יותר, כך העיצובים עשויים לצאת מדוייקים יותר ומהירים יותר והסיבה לכך פשוטה:
מבחינתי (מעצבת גרפית) - ככל שאכיר אותך יותר, אכיר את עולם המושגים שלך, אכיר את המוצר שלך יותר טוב ואדע כיצד להגיע לתוצאה הרצויה בצורה יותר מהירה.
מבחינתך – לאורך הזמן, יהיה לך יותר פשוט וברור לבטא את עצמך ולהסביר לי למה התכוונת. אני רואה את זה בשטח וחווה את ההבדל בקצב העבודה, בכמות הסקיצות ובדיוק בין עבודה ראשונה ללקוח חדש (שלב בו מכירים ולומדים אחד את השני) לבין עבודות המשך עם אותו לקוח: השיחות יותר קצרות וענייניות והתוצאה יותר מהירה ומדוייקת. אני מרגישה שנוצר מן אמון ביננו ושהלקוח פשוט סומך על התוצאה שתגיע.

2. ביטוי -
בזמן ה”סיפור” על הרעיון למעצב/ת, חשוב לשים דגש על דברים מופשטים כמו תחושות או ערכים שהאריזה / מוצרי הקד”מ של המוצר אמורה לשדר. מה צריך להרגיש מי שיסתכל עליהם? האם הוא צריך להרגיש שמדובר במוצר בריא / טיפולי/ מיועד לילדים?
וגם על דברים מוחשיים יותר שעלו בדמיונך כמו: תמונות של מוצרים אחרים שראית שלדעתך מביעות אותו דבר.
זה דורש ריכוז והרבה פעמים זו משימה ממש לא קלה. אבל ככל שהתיאור יהיה מדוייק יותר – כך סביר להניח תצא גם התוצאה.

3. ריכוז ועבודה מסודרת -
לאחר קבלת הסקיצות, חשוב לרכז את כל ההערות שלך במייל אחד מסודר. גם אם זה מצריך אישורים וחוות דעת של מספר גורמים בעסק, חשוב לרכז אותם ולשלוח מייל אחד מסודר ומרוכז. זה יגרום לעבודה מהירה יותר מכיוון שהתיקון שיגיע אליך יהיה יותר מדוייק וממש יוביל להתקדמות.
אני רואה את זה בשטח בצורה ברורה למדי (זה משהו שאני מתעקשת עליו), לקוחות שלוקחים אפילו עוד יום לבחון את הסקיצה ושוליחם לי מייל ארוך עם כל ההערות, מקבלים את התיקון מדוייק והרבה פעמים הוא האחרון לפני אישור.

אספר לך על לקוחה שלי:
יפעת צדוק – מטפלת ומרפאה רוחנית, רצתה לייצר תמונות אנרגטיות שימכרו לקליניקות וחדרי ילדים.
מבחינת ערכים מופשטים, היא ידעה שהתמונות צריכות להיות רכות ונעימות כדי שיתאימו לחדרי ילדים,
בנוסף היו לה גם בקשות ספציפיות כמו: משפטים מסויימים שרצתה שיופיעו בצורת ספירלה ובתוך קונוס.
למרות שהדרישות היו יחסית מפורטות עדיין יש כל כך הרבה דרכים לתרגם ויזואלית את התיאור הזה.
יש הרבה צורות של ספירלה (קפיץ, מתכנסת…) ויש גם הרבה דרכים לייצר קונוס (רחב ונמוך, צר וארוך ומה שביניהם) אבל באמצעות שיחות שהיו לנו, שאלות שנשאלו, ונסיונות שבוצעו – בסופו של דבר, נוצר תרגום ויזואלי מדוייק לבקשה שלה: (לחיצה על התמונה תוביל לפרוייקט המלא)
Portfolio_B_ifatZadok7

דוגמא נוספת מתחום האירועים העסקיים:
הבקשה היתה לייצר שפה גרפית לכנס שתפקידו לחשוף יוזמות חינוכיות פורצות דרך, חשיבה חינוכית אחרת שתאפשר יישום על אוכ’ מוחלשות. היתה בקשה לשלב אלמנטים מעולם החדשנות אבל לא קלישאתי, לייצר חיבורים ויצירה.

יש אינספור דרכים לתרגם גרפית את הבקשה הזאת, החל מפרשנות שלי של “חדשנות” שיכולה להיות שונה לגמרי מהפרשנות של הלקוחה, האופן בו “יצירת חיבורים” מתפרש אצל הלקוחה לעומת איך זה מתפרש אצלי וכן הלאה.

לבקשות האלה צורף דף עם תמונות השראה  שהיה חשוב ביותר, כי באמצעתו יכולתי להבין מה עבר ללקוחה בראש. מה זה אומר מבחינתה “חדשנות אבל לא קלישאתי”, מהי הצבעוניות שראתה בעיני רוחה וכד’…

הבקשה הזו עברה סבב תיקונים אחד עד שהפכה לשפה הגרפית של הכנס:

education-event

אז מה המסקנה?
המסקנה היא שרעיון מיתוגי, תדמיתי או שיווקי יכול לבוא לידי ביטוי ויזואלי בצורה מדוייקת ומהירה גם בלי ה”מכונה המכווצת” שלי (למרות שיש להודות שזה רעיון נהדר ;) )
והסוד הוא תקשורת טובה וארוכה טווח בינך, בעל העסק לבין המעצב/ת הגרפי/ת שלך.
לחיצה פה תראה לך מה החבילות שאני מציעה בשביל זה.

ולגבי הסטארטאפ שלי…. אחשוב כבר על משהו אחר….

אין תגובות עדיין

השאר תגובה